1) Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen van consumenten via de website van Stichting Detailhandelsraad Hoeksche Waard (“DHR”)
2) Deze algemene voorwaarden zijn niet van toepassing op de aankoop van de cadeaubon in de fysieke verkooppunten van de cadeaubon Hoeksche Waard.
De volgende begrippen zijn in deze algemene voorwaarden aangeduid met een hoofdletter:
DHR
Eigenaar van de cadeaubon Hoeksche Waard die met behulp van de software van CCV de cadeaubon on-line en fysiek aan de Consument verkoopt.
iedere natuurlijke -of rechtspersoon die een cadeaubon heeft gekocht en de persoon aan wie deze cadeaubon overeenkomstig deze algemene voorwaarden is overgedragen.
Het actuele (resterende) tegoed op een cadeaubon, dat wil zeggen de vordering van de Houder op CCV.
1) U kunt de cadeaubon via de website(s) van cadeaubon Hoeksche Waard kopen en – wanneer de DHR daarvoor heeft gekozen – ook instore bij de verkooppunten.
2) Door het plaatsen van een bestelling via de website(s) van de cadeaubon, komt een overeenkomst tot stand tussen u en de DHR.
3) U koopt een cadeaubon die te besteden is bij de deelnemende winkels in de Hoeksche Waard. CCV faciliteert ook andere partijen bij de verkoop van hun cadeaubonnen. De cadeaubon Hoeksche Waard kan niet ingeleverd worden bij één van deze andere partijen die eveneens een overeenkomst met CCV hebben gesloten.
4) Bij de bestelling via de website kunt u ervoor kiezen om de cadeaubon online te ontvangen dan wel als fysieke bon (al dan niet in cadeauverpakking). In het geval u heeft gekozen voor de ‘print@home’ levering, zal direct na ontvangst van de betaling de digitale cadeaubon per e-mail aan u worden verzonden. In het geval u aangeeft de cadeaubon als fysieke bon te willen ontvangen, zal de cadeaubon binnen 3 werkdagen na ontvangst van de betaling, per post worden verzonden. Verzending zal enkel plaatsvinden naar adressen in Nederland.
1) Direct nadat de bestelling op de website is geplaatst, moet de cadeaubon worden afgerekend.
2) Betaling van de cadeaubon vindt plaats via IDEAL.
3) Over de cadeaubon wordt BTW berekend, indien dit op grond van de fiscale wetgeving verplicht is.
1) Indien de Consument de cadeaubon online heeft gekocht, dan geldt dat de aankoop van de cadeaubon binnen 14 kalenderdagen na ontvangst, zonder opgave van reden mag worden herroepen. Indien de consument dit herroeppingsrecht wenst in te roepen dient deze dit via een verklaring per e-mail te berichten aan info@cadeaubonhoekschewaard.nl of een verklaring per post. De Consument dient behalve de cadeaubon ook het betalingsbewijs te verstrekken.
2) In geval de Consument dan wel de Houder de cadeaubon verzilvert bij de innamepunten Hoeksche Waard gedurende de wettelijke herroepingsperiode, doet de Consument uitdrukkelijk afstand van het recht de online aankoop van de cadeaubon te annuleren.
3) De consument is niet gerechtigd tot een herroeping overeenkomstig bovenstaand beding, indien de consument de cadeaubon niet online, maar bij de verkooppunten van de cadeaubon Hoeksche Waard heeft gekocht.
4) In geval de Consument gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal de cadeaubon gedeactiveerd worden en zal het Saldo van de cadeaubon worden gestort op de door de Consument bij aankoop gebruikte bankrekening.
1) De cadeaubon is door de Consument overdraagbaar aan een derde. De cadeaubon is hierdoor niet gebonden aan één persoon. De persoon die de cadeaubon in zijn bezit heeft, zal worden aangeduid als “Houder”. De Houder kan derhalve de Consument zijn, maar ook een derde die de cadeaubon heeft ontvangen.
2) Na aankoop van de cadeaubon is het de verantwoordelijkheid van de Houder om de cadeaubon zorgvuldig te bewaren en met inachtneming van de algemene voorwaarden te gebruiken.
3) CCV is gerechtigd de Houder van een cadeaubon als gerechtigde tot het Saldo te beschouwen. CCV is niet verplicht te controleren of de betreffende persoon het bezit van de cadeaubon rechtmatig heeft verkregen.
4) De cadeaubon kan enkel bij de inleverpunten in de Hoeksche Waard en eventueel expliciet aangegeven andere partijen worden verzilverd. De desbetreffende cadeaubon moet hierbij fysiek of digitaal getoond worden in de deelnemende winkel. De Houder hoeft hierbij het betalingsbewijs niet te laten zien. De cadeaubon kan niet bij CCV worden verzilverd.
5) De cadeaubon hoeft niet in zijn geheel verzilverd te worden, gedeeltelijke of stapsgewijze verzilvering bij de inleverpunten is mogelijk.
6) Bij verlies of beschadiging van de cadeaubon vindt geen vervanging plaats. Deze regeling geldt niet bij verlies tijdens de verzending van de cadeaubon aan de Consument respectievelijk aan het door de Consument genoemde adres.
7) Over het op de cadeaubon beschikbare Saldo wordt geen rente vergoed.
8) Gebruik van de cadeaubon is niet meer mogelijk nadat (a) het Saldo volledig is besteed bij de inleverpunten of (b) als er geen inleverpunten meer zijn.
9) De cadeaubon kan uitsluitend worden gebruikt om producten en diensten te betalen die bij de inleverpunten en eventueel expliciet aangegeven andere partijen kunnen worden gekocht.
1) CCV faciliteert de uitgifte van de cadeaubon Hoeksche Waard namens de DHR. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de onafhankelijke Stichting Derdengelden CCV Connect die de gelden in beheer heeft.
1) Het is ten strengste verbonden om cadeaubonnen als betaalmiddel te gebruiken voor de volgende doeleinden;